fbpx
keyboard_backspaceTilbage til bloggen

Hvorfor burde du få design på din to-go emballage?

Af Steffen Andersen · 21. februar 2020

Hvorfor være en ud af en million når du kan være unik og udskille dig fra mængden og vise dit sande jeg? Logo trykt to go emballage er en nem måde for din forretning at få mere opmærksomhed fra potentielle kunder uden at brunge mange flere penge på makrketing. 

Lige gyldigt om du har en burger joint eller en kaffebar, så bruger du allerede poser til når dine kunder tager sin burger eller papkrus hvis de tager deres kop kaffe med på turen. Du bruger altså allerede i forvejen penge på emballage og ved at bruge 30-50% mere på din emballage kand u altså få lige netop det design du ønsker på din emballage. 

Ved at bruge de ekstra penge på to-go emballage vil du får tre store fordele i din forretning. 1. Dine kunder vil have en bedre kunde oplevelse når de køber hos dig. 2. Nå nye potentielle kunder uden at løfte en finger. 3. Konsekvent branding og genkendelse. Jeg vil gennemgå punkterne i dybden nedenunder. 

Bedre kunde oplevelse

Vores senser forstærker hinanden hvilket også er grunden til at udseendet af den mad vi spiser og det vi drikker har en stor indflydelse på smagen og den generelle oplevelse. Det gør således at vi også er villig til at betale mere for kaffe og mad som som ser godt og bliver inden for vores reference ramme sammenlignet med noget der smager godt. Ganske enkelt så er presentation af mad eller drinken en nem måde at influere din kundes oplevelse og give dem en endnu bedre kunde oplevelse. 

Nå nye potentielle kunder

Logo trykte emballage og særligt to-go emballage har et stort potentiale for at vise din virksomhed og jeres brand til nye kunder. Hvis du for eksempel tænker på et papkrus med tryk så tager det i gennemsnit 34 minutter at drikke en mellem kop kaffe, det betyder således at du får 34 minutter gratis markedsføring hver evig eneste gang at dine kunder tager deres kaffe to-go. 

Konsekvent branding

Der er en grund til at alle de store brands såsom Joe&Juice, Starbucks, osv. har alt deres logo og design på alt deres to-go emballage. Den korte forklaring er at når folk ser trykket så bliver de mindet om virksomheden, og tænker på deres sidste oplevelse de havde med det. Hvis du er god til at minde dine kunder om dig, og gør det nemt for dem at genkende dig så tænker kunderne oftere på dig og ikke en af dine konkurrenter f.eks. Det er det samme grund til at Espressho House bliver associeret med to-go kaffe i Danmark, men du kan ændre dette i dit lokal område. 

Ting du bør overveje når du skal købe logo to-go emballage

Her er også et par tips om hvad du bør overveje når du skal købe to-go emballage. Det første du bør tjekke er om produktet du køber er trykt med CMYK farver eller Pantone farver. Ved CMYK farver kan du benytte dig af lige så mange farver i designet som du ønsker uden at skulle betale en krone ekstra, hvormod du ved Pantone farver vil skulle betale pr. farve du ønsker i designet. Pantone farver er det farvesystem som kan vise flest farver, og hvor du kan være meget præcis i farve valget. Det er det mest brugte farve system i emballage industrien. 

Det er ligeledes værd at finde ud af om produktet kan bliver trykt over hele overflade, eller om det kun er noget af overfladen som kan blive trykt. Dette er foreksempel meget tilfældet med poser og hvis du skal købe palstikkrus, så kan man ofte kun trykke på 40-50% af overfladen. I sådanne tilfælde ville jeg overveje om du skulle finde en anden producent som kan trykke på hele overfladen, ellers skal du være meget opmærksom på det i design processen.

Sidst men ikke mindst skal du også overveje den tryk metode som producent bruger. De mest brugte tryk metoder er offsettryk og tampon tryk – Tampon tryk er stemple tryk metode hvor trykket således er presset ovenpå overfladen, som gør den meget god for konvekse overflader. Offsetttryk er en rulle tryk metode således at trykket er rullet på overflade og dette tillader ofte at man kan trykke på større overflader, metoden er meget brugt ved tryk på papir.

Content- og marketingansvarlig hos Limepack

Alle blogindlæg arrow_forward
Gå til Limepack
Følg os på