fbpx
← Tilbage til bloggen

Design brødposer med tryk som de store brands

Af Nikita Nielsen · 30. juni 2023

Ligesom de store brands kan du skabe papirbrødposer med tryk, der efterlader et varigt indtryk hos alle, der ser dem. Det er vigtigt at have et design, der afspejler dit brands identitet og vigtigst af alt adskiller dig fra konkurrenterne. Lad os gennemgå nogle af de afgørende elementer, der er nødvendige for at skabe et effektivt design til brødposer, og se på nogle gode eksempler fra de brands, vi har samarbejdet med.

Hvorfor er det vigtigt at have et godt design?

Det er vigtigt at have et godt design på dine brødposer af mange grunde, og en af dem er, at det kan hjælpe dig med at skabe genkendelighed og loyalitet blandt kunderne. En brødpose med et godt design vil få dine produkter til at skille sig ud og differentiere dig fra konkurrenterne, og det vil i sidste ende være med til at tiltrække kunder.

Med et design på dine brødposer kan du kommunikere relevante oplysninger om din brandidentitet og vise præcis, hvad det handler om. Et iøjnefaldende design på dine brødposer vil få folk til at huske dig og genkende dit brand næste gang de ser det.

Hvad kendetegner et godt design?

Der findes ikke noget “perfekt” design til brødposer, men der er mange nøgleelementer, der kan gøre et design effektivt. Et af de vigtigste er tilstedeværelsen af et klart og let genkendeligt logo, som skaber brandidentitet og gør det mindeværdigt.

Derudover kan inddragelse af elementer som motiver, mønstre og slogans være med til at fange essensen af et brand og gøre det lettere for kunderne at identificere det i mængden. Et brødposedesign behøver dog ikke mange elementer for at være effektivt. Alene et logo er nok til at skabe genkendelighed for brandet og gøre et varigt indtryk på kunderne.

Lad os tage et kig på nogle fantastiske brødposedesigns fra brands, som vi har arbejdet sammen med, for at se, hvordan de har brugt forskellige designelementer til at skabe unikke og iøjnefaldende brødposer.

L’Épicerie

Dette design til L’Épicerie indeholder mange elementer, der gør det visuelt tiltalende, men samtidig er det ligetil og let at forstå. Der er ingen komplekse oplysninger, der skal fordøjes, da elementerne i designet tydeligt formidler brandets identitet og de produkter, der tilbydes. F.eks. er motiverne af croissanter og brød en god måde at skabe en forbindelse mellem brandet og friskbagte varer på.

Desuden giver inddragelsen af L’Épiceries webside, Instagram og åbningstider potentielle kunder alle de oplysninger, de har brug for for at finde dem. Og i dette tilfælde har L’Épicerie udnyttet begge sider til at trykke designs med relevante oplysninger. Desuden gør det forskellige design på hver side af posen brandet mere mindeværdigt, da kunderne vil huske designet på grund af dets variation. I sidste ende er de forskellige designelementer, der er anvendt, med til at etablere brandets identitet på en klar og effektiv måde.

artic Bakehouse

artic Bakehouse er et bageri i Prag, der har specialiseret sig i surdejsbrød og bagværk. Deres brødposedesign her er rent og minimalistisk med en gentagelse af deres logo på hele posen og et stort logo i midten på begge sider. Dette gentagende mønster er et designelement, der er med til at skabe brandgenkendelse på en effektiv måde. Derudover passer den kraftbrune baggrundsfarve perfekt til bageriets æstetik

The Poke Zone

Dette design for The Poke Zone indeholder et særligt element, der virkelig får det til at skille sig ud: en poke bowl med øjne, arme og ben i bevægelse, der passerer forbi brandets logo. Dette dynamiske element tilføjer en følelse af livlighed til designet, samtidig med at det giver mærket et legende image, der kan appellere til kunderne. Den skarpe kontrast mellem den hvide baggrundsfarve og det sorte tryk fremhæver den levende poke bowl endnu mere, og brugen af de to farver skaber en overordnet ren og æstetisk appel.

RC-KleinKram

RC-KleinKram er en webshop, der specialiserer sig i og sælger elbiler og relaterede produkter såsom tuningdele, batterier og andet tilbehør. På forsiden af posen er deres logo, websted og slogan vist. Deres slogan “You race, we care!” siger alt, hvad kunderne behøver at vide om deres engagement når det kommer til god service. Men det, der virkelig fuldender designet, er hjulsporet på bagsiden af tasken, som repræsenterer brandets essens. Desuden gør det hvide tryk på den kraftbrune baggrund, at hjulsporet og de andre designelementer virkelig fanger opmærksomheden.

Doughnut Time London

I dette design for Doughnut Time er logoet placeret i midten på begge sider af posen og fylder det meste af overfladen. Både placeringen og størrelsen sikrer, at logoet er tydeligt synligt og let genkendeligt, og enkelheden ved kun at have logoet øger brandets synlighed endnu mere. Desuden efterlader donuten i designet ingen tvivl om, hvilke lækkerier der tilbydes.

Deres slogan “It’s always a good time!” tilføjer et personligt præg til designet og appellerer til kunderne ved at love dem en god oplevelse, når de køber deres produkt. Desuden skaber de grønne pastelfarver på den hvide baggrund en varm og afslappende fornemmelse.

Alle blogindlæg →