fbpx
← Tilbage til bloggen

De 12 bedste papkrus designs vi har set

Af Steffen Andersen · 28. februar 2020

I Limepack har vi hjulpet en del forskellige kunder med deres design af papkrus. Vi har kunder i hele Europa alle med forskellige ideer eller behove, hvilket har resulterede i innovative og tiltrækkende designs.

Vi har lavet mere end 3000 forskellige designs, og vi har her prøvet at vise mulighederne med papkrus. Formålet med denne artikel er simpelt og enkelt at give dig noget inspiration for din logo trykte emballage, og så du kan se hvordan I kan drage fordel af trykte produkter til at fremme jeres brand. 

Vi trykker alle vores papkrus med CMYK farver, hvilket tillader at kopperne kan blive trykt i så mange som I ønsker uden at skulle betale en krone ekstra

Pam Roastery

Pam roastery ledte efter et nutidigt design som illustrerede deres to aktiviteter: Deres kaffebar og deres kunst udstilling. Dette resulterede i tegnningen af en mand som ligner den kendte maler Dali, som holder en kop kaffe. Samtidig ønskede Pam Roastery at lave en kop der ville gøre det nemt for deres ansatte at vise hvad der ekstra var kommet i kaffen.

De har yderligere tilføjet deres sociale medier, så kunderne og potentielle kunder nemt kan finde dem og følge dem. Pam vil også gerne vise at de går op i bæredygtighed, og har derfor fået tilføjet et FSC og 100% plantbaseret label på papkoppen.

ELLIOT – Coffee & Craft Beer

Elliot har været meget konsistent i deres branding når de har bestilt deres sorte papkrus med orange låg. På papkrus de har repræsenterede de forskellige kunder, som nyder en dejlig kop kaffe fra Elliot med det orange låg. Meddelsen er klar: Hvem end du er, du er velkommen til en kop kaffe hos Elliot!

Kontrasten mellem deres logo i hvid, illustrationen af deres kunder i grå gør deres design konsekvent og original, hvor alle dele af designet spiller en hovedrolle.

Kaffe kareten

Kaffe Kareten har en lolle kaffevogn i Aarhus som de bruger til at tage ud til events og sælge deres kaffe. Illustrationerne på koppen viser både deres kaffescooter og deres logo på den anden side. Det er således etminimalistisk design, hvor de vil fremstille de ting i centrum af designet, som de mener repræsenterer dem bedst.

De har ligeledes på koppen angivet hvor de normalt har hjemstavn, så det er muligt for forbipasserende og potentielle kunder at finde dem igen. I midten har de alle deres standardinformationer, hvis en kunde vil booke dem til et event.

Juste

JUSTE målsætning er at kun sælge produkter som kommer direkte fra landbruget til forbrugeren, til en god pris. Designet af JUSTE’s papkrus er helt dækkende design som viser en landskab med naturlige farver, og dyrerne fra landbrugene.

Dette design har til hensigt at binde forbrugeren sammen med landbruget, og vise at produkterne kommer fra lokale landbrug. Logoet er placeret i midten og dyrerne vender mod det, så det leder øjne henmod logoet på koppen.

BOGØ sandwich

Designet for Bogø matcher deres virksomheds værdier perfekt – deres produkter er lavet med kærlighed. Æblerne er hjerteformet, hvilket repræsentere deres passion for den mad de servere for deres kunder. Hovedfarven i designet er rød, som er forbundet med kærlighed og passion.

I bunden har deres sociale medie navne og ikoner der skal få deres kunder til at følge deres favorit butik der. En af æblerne har et genbrugsmærke mærkat, da de opfordre deres kunder til at ikke smide kopperne i naturen.

Behag din smag

Behag din smag har valgt at få designet deres papkrus så de tiltrækker den opmærksomhed de fortjener. Baggrundsfarver en livlig orange som står i en direkte kontrast til deres meget detaljerede logo og deres information for de sociale medier.

I baggrunden kan man se små illustrationer af produkter som de tilbyder på deres kaffebar, selv om de små illustrationer ikke er lige så tydeligt som logoet står det i en klar kontrast til den orange og fremgår klart når de er blevet trykt. 

Adler Apotheke

Papkrus designet for Adler apotek viser at de er meget med end bare et apotek, de sælger også kvalitets kaffe til deres kunder, så de kan stå og varme sig over den mens de venter i køen. På den ene side af designet finder du en illustration af en farmaceut som holder forskellige ting, men også et label om at du kan få god kaffe hos dem.

På den anden side kan deres virksomheds logo, address og kontaktinformationer, så kunderne hurtigt kan komme i kontakt med dem. Baggrundsfarven er lyseblå som normalt forbindes med det medicinske. 

Beanery specialty coffee

Beanery specialty coffee har haft en meget farverig tilgang til deres papkrus design. All ordene som man kan læse rundt om koppen referere til de produkter som de tilbyder hos kaffebaren, og alle farverne komplementere hinanden nydeligt, næsten lige som en regnbue.

Kopperne er på den måde meget unikke ved, at kunderne i realiteten sidder med deres menu i hånden. Den grå baggrund forstærker de forskellige farver, som er brugt på produkter og ordene de har stående, det er således letlæseligt .

Rasmus Prehn

Papkrus med tryk kan bliver brugt til bred vifte af formål så som at fremme en politisk kampagne til et valg. Her er et design for den danske politiker Rasmus Prehn.

Designet har ligeledes de elementer, som skal gøre ham nemt genkendelig hans portræt, partiet han opstiller for og det han beder modtager af koppen om at gøre. Det samme design er trykt på begge side af koppen så ligegyldigt hvor personen holder koppen, så kan de se hans budskab.

Kirkekaffe

Kirkekaffe har valgt et minimalistisk design af deres papkrus. På den enen side er deres logo i blokbogstaver og på den anden side kan kunderne scanne en QR kode og tilmelde sig deres nyhedsbrev.

Selv om det er minimalistisk design har koppen et klart formål om, at få modtagerne af koppen til at skrive sig op på deres nyhedsbrev. De vil som kirke også vise at de går op i bæredygtighed og har deres labeled deres kopper med BIO og FSC.

Samsung Express Repair

Samsung express repair design af deres papkrus er en fuldt dækkende design, som betyder at du skal se hele koppen før du får deres budskab med. Kontrasten mellem den helt mørke baggrund og de hvide design elementer såsom symbolerne og teksten, gør det meget nemt at læse koppen.

Symbolerne viser de tre produktgrupper som de kan hjælpe med at reparere, og de står lige ved siden af deres kontaktinformation og deres nogle standardbetingelser. 

WAGNER Maschinen

Designet for Wagner Maschinen er lavet med henblik på at de skal deltage på en messe og andre virksomheds events. Designet er beskrivende da det både illustrere de aktiviteter virksomheden laver og de forskellige ydelser og produkter de tilbyder.

Det betyder således at personerne der modtager koppen på messen, hurtigt kan finde ud af om de ønsker at vide mere om dem. De har ligeledes tilføjet en hurtig adgang til deres hjemmeside ved at have tilføjet en QR kode som linker hertil.

Content- og marketingansvarlig hos Limepack

Alle blogindlæg →